bye2017.reismee.nl

20 Palafrugell 3

20. Palafrugell 3. In Frankrijk is het heter dan in Noord-Spanje. We knopen er daarom, net als vorig jaar, nog een derde week aan vast. Luilakken zijn we. Dat komt ook door de hoge tropische temperaturen. Ook voor hier zijn ze hoog. Zolang het onder de 30 gr. is, is Y's activiteit wat groter, daarboven is het teveel van het goede. We vullen de dagen met fietsen naar zee, boodschappen doen, zwemmen in het zwembad (met nadruk op bad) en lezen. En vooral in de schaduw zitten. Die hebben we gelukkig volop bij de camper, alleen maar af en toe je stoel verplaatsen. Vandaag waait het flink vanuit zee. Heerlijk, zo'n bries. De koelkast doet het weer goed na het weekeinde. Er maakten te veel gasten gebruik van het electriciteitsnet. Komend weekeinde zetten we hem weer op gas en koelen we hem zo. Verder niet te bederfelijke spullen inslaan, of alles snel nuttigen. Net als vroeger, zonder koelkast. Gelukkig zitten we niet n Portugal, met die vreselijke bosbranden. We zijn wel langs Coïmbra gereisd. De eucalyptusbomen bevatten olie en branden als fakkels. Deze snelgroeiers worden gebruikt in de papierindustrie. We verlangen van tijd tot tijd naar een echte kop koffie. Vlak bij de Lidl zit een goed koffietentje, met tafeltjes op de stoep. Buiten is de koffie duurder, omdat de serveerders dan verder moeten lopen. Maar dos café Americano kosten nog maar €2,80. Dat betaal je niet in Nederland. Bij de Lidl vinden we vandaag empanada/ravioli vormen. Die gaan mee naar Nederland. Op internet kan Y. de recepten vast wel vinden. BYe

Elly

Ha,ha, die vormen liggen ook bij de lidl in Zweden!