bye2017.reismee.nl

22. Palafrugell-Malzieu-Boussac

22. 22. Palafrugell-Malzieu- Boussac. Op 23 juni is het San Guan. Een nationaal feest met bbq, disco en vuurwerk. Op onze camping mag er niet worden gebbqed i.v.m de droogte. Vuurwerk horen we in de verte . Maar een disco is er wel en hoe! We dansen de stukken er van af. Dat was lang geleden. Na 2 uur doen Y.' s knieën zeer en is het wel klaar. Precies om 1.00 uur stopt de muziek en kunnen we lekker slapen. Keurig geregeld. We gaan nog een keer naar Calella, maar daar is het vol en rommelig van de vuurwerkresten en de zee is lauw. Helaas. Op zondag kopen we op de markt een groot Indiaas kleed alvast voor volgend jaar (?) op het strand. We ruimen de camper op voor vertrek op maandag. De temperatuur zakt gelukkig tijdens de reis en de voorspelde regen valt mee. We rijden over het viaduct Millau, een waar kunstwerk van 2,5 km lengte, gereed gekomen eind 2004. Er is een bezoekerscentrum over de 3-jarige bouw van het viaduct. Dat willen we wel zien. Een mooie oude hoeve is hiervoor aangepast. Hierna gaan we weer verder. Waar we er uit moeten om op de snelweg te komen, is wat rommelig aangegeven en dus.... kiezen we de verkeerde richting. Ja hoor nog een keer over het mooie viaduct en dan nóg een keer de goede kant op, richting Clermont Ferrand. Dan komt de tolheffing. Boffen wij, een echte attractie: 3 x voor de prijs van 1! We eindigen de dag in Malzieu, onze favoriete plek vlak bij de A75. B. Is dan erg moe. De volgende dag maar iets korter reizen. BYe