bye2017.reismee.nl

19. Palafrugell 2

19 Palafrugell 2. De mieren rukken op en hebben ons inmiddels ook weer ontdekt. Ze vallen uit de bomen en zoeken hun weg. Het handschoenenkastje deze keer. Er zit een zakje toffees in. Oei wat lekker, honderden zitten erop en in. Gauw mee naar buiten en helaas weggooien. Afval verdwijnt direct naar buiten en kleverige afwas spoelen we vast af. Schoonmaken met azijn helpt, maar ons flesje Italiaanse azijn vinden ze wél erg lekker. Alles schoonmaken en wat enigszins zoet is gaat de koelkast in. We zijn er grotendeels van af. Hoe was het ook alweer: 3 x R, met eentje van reinheid. Van medekampeerders krijgen we leuke toeristische tips. Dus fietsen we om 10.00 uur naar Calella de Palafrugell. Een authentiek plaatsje, met een snoepig baaitje met grindstrand. We kunnen er snorkelen! Je waant je in een aquarium. Met een sneetje stokbrood in de hand, komen de vissen naar je toe om te eten. Boudewijn ziet zelfs een inktvis, die zich snel verstopt tegen de rots en zich zo onzichtbaar maakt en een aalscholver, die onderwater van de rotswand eet. Op het strand staat fijn een zoetwaterdouche om af te spoelen. Om 13.00 uur fietsen we een 10% -helling naar boven en daarna 6 km terug naar de camping. Joris heeft het prima binnen in de camper. Deze staat in de schaduw. Ramen open en doortochten maar. Hij is allang blij dat hij niet mee hoeft. Zonder hem kunnen we wel op het strand, honden zijn er verboden. Op de camping staan moerbeibomen met zwarte braamachtige vruchten. Ze vallen al op de grond, zo rijp zijn ze. B. gaat ze plukken met behulp van een geleend trapje. Heerlijk smaken ze, een beetje naar zachte vijgen en ze blijken ook erg gezond te zijn. Bij de Mercadona bestellen we voor zaterdag een empanada, een gevulde pie op zijn Spaans, met tonijn. Met het woordenboekje en de goede wil van de señora lukt dit prima. Met een tomatensalade zijn we voor die dag dan wel klaar voor het eten. Voor vandaag nemen we een crème de pastel mee, lekker bij de koffie!

BYe

Iris

Wat heerlijk met zo'n paradijs!!

Carla

Geweldig..lekker gezond, zon pas goed op elkaar! zwitser leven gevoel