bye2017.reismee.nl

17. Cervera

17 Cervera. Naar Palafrugell, boven Barcelona is te ver voor één dag. We zien wel waar we uitkomen, dat wordt Aranjuez, onder Madrid en boven Toledo. Naast ons slaapt een wielrenner in zijn auto. We hebben hem blij kunnen maken met wat water. De volgende ochtend is hij al vroeg weg en wij wakker. Misschien dat daarom de camping vol was, door alle fietsers die daar hebben overnacht. Voor achten rijden we Aranjulez uit en zien het peloton klaar staan voor de start van 8.00 uur. Bij de Decatlon krijgt Boudewijn om 9.00 uur zijn 2e petje en een nieuwe zonnebril. Even internetten: Yes! Renée heeft een nieuwe baan! Het wegennet rond dit centre commercial is zo'n doolhof, dat we geen koffie bij de Mac meer kunnen kopen. Dan onze oploskoffie maar. We rijden vele kilometers over de snelwegen, die heel goed zijn. Om 17.00 uur is Boudewijn het zat. We zoeken de camperplaats in Cervera op. Deze is verrassend goed. Op deze ruim aangelegde camperplaats zijn wel twéé losplaatsen en zelfs een picknicktafel voor ons. We zetten de camper zo, dat we in de schaduw eraan kunnen zitten. Ons uitzicht is op zwaluwen die bij een boom hun bekjes vol stoppen met modder voor de nestbouw. Af en aan vliegen ze. In Cervera lijkt men gestopt te zijn met uitbreidingen toen de crisis begon. Veel is niet afgemaakt en zo gebleven. Een café annex groots toeristisch informatiecentrum 'CAT' aan de camperplaats, duidt hier ook op. Het oorspronkelijke centrum is oud. Op zondag 1e pinksterdag, besluiten we te blijven, want er hangt heel veel mist na de regen. dus ook op onze route over wat smallere wegen. En in Palafrugell is het vandaag ook een regendag. 's Middags gaan we de benen even strekken en lopen met de plattegrond van het 'CAT' naar beneden, de oude stad in. Er is een Nomad festival, met veel foodtrucks. Helaas wisten we het niet en hebben we al gegeten. En ook jammer voor de truckers: door de regen valt het feest in het water en zijn er erg weinig klanten. De wandelroute op de kaart leidt ons verder, o.a. door de heksengang. Dat is een overkluisde steeg, onder huizen door. Al met al heel leuk. Ook al komen we goed nat terug. Wat fijn dat we deze camper hebben. Alles wat nat gaat aan de roe in de badkamer. Droge kleren aan en een kopje thee en we voelen ons o.k. We blijven nog een nacht en we zijn alweer niet de enigen. Zo'n 10 campers staan hier om te overnachten. Maandag 2e pinksterdag is het nat en modderig door een hele nacht regen. We wachten de mist af en vertrekken rond de middag. Onderweg hebben we nog dichte mist, maar hoe lager we komen hoe helderder het zicht wordt. Tot onze verbazing zijn de winkels gesloten (2e pinksterdag kennen ze hier niet, of toch). Maar in Palafrugell is de Aldi open. En daar ontmoeten we een dame die naar dezelfde camping wil en uit Alphen komt. Een aantal van jullie kennen haar ook. Dat is toch Spaans! Hoe klein is de wereld! BYe

Maria

Jullie maken ook allemaal weer leuke dingen mee jammer van het weer, nog een goede reis verder
Mari