bye2017.reismee.nl

14. Coimbra-Tomar

C14.Coimbra-Tomar. De kustweg is tolvrij en slingert van dorp naar dorp. Eigenlijk is het een aan een gesloten bebouwing. De mist is weg en het is Nederlands drukkend. Soms hebben we flashbacks met het Japanse platteland. Hoe lager we komen, hoe warmer het wordt. De weersverwachting gaf 28 gr. aan voor Coimbra. Onderweg kopen we bij de intermarché ijsjes en nieuwe lampen voor de autolichten. Coimbra heeft een camperplek bij het groene park. Alleen staat deze zo vol en zijn de mooie plaatsen, met schaduw allang bezet. Geen optie in deze hitte. Verder rijden naar de camping. Die lijkt op een omheinde camperplaats, zonder schaduw, maar dan betaald. Daar hebben we ook geen zin in. Tomar lokt ons; we hebben er eerder gestaan op een stadscamping. Dat is nog wel een uur rijden. We nemen de tolweg, zonder een kastje te hebben. Hoe dat moet, geen idee, maar tot nu toe levert dat aan buitenlanders geen probleem op. Dus daar houden we het maar op. De weg is prachtig, met hoge viaducten over de bergpassen en mooi uitzichten. In rijtijd scheelt dit de helft. In Tomar is het weer even zoeken naar de camping midden in het centrum. Niet altijd naar de TomTom luisteren! De camping is niet meer, maar wordt nu als gratis camperplaats gebruikt. Ook goed. We missen alleen electriciteit en heet water in de douches. Dat lossen we zelf wel op en is geen probleem. We staan fijn in Tomas. De camping is verwaarloosd, wat we wel jammer vinden. Het is voor ons een paar dagen wastijd en alles droogt lekker aan de lijn. Om ons heen staat een groep oudere Portugezen. We krijgen een beetje contact met ze en Joris helpt daar ook bij. Hij weet nog altijd nieuwe fanclub-leden te scoren met zijn kwispelstaart. Morgen gaan we naar Marvão. Dat is ook heel mooi zegt men. We gaan het zien. BYe

Janniea

Wat leuk zo weer. Altijd lees ik jullie blogs weer met een lach op mijn gezicht. Hoe is het nu afgelopen met die tolweg?
Groeten vanuit Nederland met ruim 30°.

Yvonne

Geen idee. We hebben geen kastje. Misschien heb je pech als je wordt aangehouden. Je rijdt onder die scannende bogen door. We zien het in Nederland wel.