bye2017.reismee.nl

13. Viano do Castelo

13. 13.Viana do Castelo. Als ik deze naam hoor denk ik altijd aan Koot en Bie, maar we zijn echt in Noord-Portugal aan de Costa Verde, boven Porto. Omdat we in Braganza zijn gebleven, moeten we een heel eind rijden om hier te komen. We kiezen niet voor de tolweg, dat betekent slingerend naar boven en naar beneden langs vele bergkammen. Met prachtig uitzicht, maar het schiet niet op. Halverwege haken we af en rijden noordwaarts sneller, maar langer en om via Spanje. En dan weer uitzoeken hoe we in Viana over de oude ijzeren brug, gebouwd door Eiffel, naar de overkant kunnen komen. Eerst er onderdoor, dan door een woonwijk, terug er onderdoor en aan de 'verkeerde kant' de oprit naar de brug nemen. Je moet het maar weten. Dan duurt het niet lang meer, of we zien Iris, Per en Sten bij de camperplaats zitten. Een heerlijk welkom. Sten heeft zelfs bloemetjes voor oma én een hele grote lange knuffel. Het is nog erg druk met weekeindgasten, maar er is plek voor onze camper. We lopen met z'n allen over het brede, schone strand. Joris mag hier eigenlijk niet komen, maar als we verderop de strandopgang nemen is dit geen probleem. En je rommel natuurlijk opruimen! Het water is Atlantisch, dus zeer fris! Aan het begin van de avond nemen we een grote Heineken en Sangria in een leuke strandtent. Hier gaan we ook nog een keer eten. Maandag gaan we aquagymen en zwemmen met Sten in het zwembad bij de appartementen, waar onze kinderen verblijven. Iris en Per gaan kiten en wij passen op Sten. De volgende dagen is het erg warm, 30+ en er is niet veel wind. We doen spelletjes en staan onder de sprinkler op het grasveld van het appartementencomplex. Wat is dat lekker koel. Het is heet in Viana en dat is ook 's avonds en 's nachts zo in de camper. We blijven nog een paar dagen en vertrekken weer op Hemelvaartsdag. De ochtend start geheel anders, met mist en onweer. Onze route gaat naar midden Portugal, richting Coimbra. BYe

MO en BS

Wat een heerlijk verhaal