bye2017.reismee.nl

10 Avila-Salamanca

10.Ávila-Salamanca. We staan nog een nacht op de Plaza del Torres. Ook nu is het rustig. Maar een camping lonkt. Gewoon lekker je boeltje buiten zetten en genieten van een boom met schaduw. Reisdoel: Salamanca, camping Don Guijote. Twee jaar geleden hebben we hier prima gestaan en het is een ACSI- camping, dus voordelig. Onderweg is Ávila niet ver om. Een bezoek waard. Is de oude kasteelmuur nu gemaakt naar Playmobil, of andersom? De muur is heel oud, echt en zó mooi, net een decorstuk. We kunnen onze camper vlakbij parkeren, op loopafstand van de muur. Van de buurman krijgen we een plattegrond en een ticket voor de muur. Dankuwel!

Joris blijft thuis en we zijn een uurtje weg. Hij mag trouwens niet mee op de muur: 'no perros', hetgeen we al dachten. We rijden door naar Salamanca en zetten onze stoeltjes uit in de schaduw. Prettig verblijven op een camping. 's Avonds gillen de veenmollen. Wat een rare, agressieve beesten. Als we onze Spaanse buurman vragen wat dit is, zegt hij zoiets als 'ach' en trapt hem tot onze verbazing dood. Gelukkig zijn ze na een uur stil en slapen we als rozen. Via de t.v. van de buren zien we een stierengevecht. Een tamme vertoning, dan maar liever voetbal.

De volgende dag is het wasdag. Met z'n tweeën is de handwas zo gebeurd. Nu nog droog wapperen aan de lijn. Helaas begint het te regenen en alles is weer natter dan het was. De prijzige droger biedt uitkomst en als alles droog is, gaat de zon weer schijnen! Ach ja, een mens moet wat te doen hebben. Stoeltjes uitklappen en in de zon zitten. Vannacht klettert en dondert het goed. Ik ben blij dat we nu niet in een tent bivakkeren. De ochtend erop is het Hollands weer: donkere en lichte wolken en af en toe een zonnetje. We gaan op de fiets naar Salamanca. Er is een pad langs de Rio Thormes. Nou ja fietspad, af en toe 50 cm breed met keien en bagger. Maar we komen heel aan en in de stad zijn weer mooie fietspaden. In het oude centrum worden we teruggefloten, omdat we daar niet mogen fietsen. De agent zagen we niet, maar het fluitje was duidelijk genoeg. Bij M van een cappuccino en het toilet genieten. Daarna nog een keertje naar het mooie Plaza Mayor, met de olifant balancerend op zijn slurf. Die stond er twee jaar geleden nog niet. We lunchen aan de rivier bij de Romeinse brug en daarna peddelen we dezelfde weg terug weer naar de camping. Morgen reizen we weer verder richting Portugal. BYe

Marjolijn

Wat heerlijk
Hier is het nu snert weer en koud
Groetjes Marjolijn en Bart

Annette

In Nederland is het net zo wisselvallig als bij jullie. Maar ik ben bang af en toe wel wat kouder. Blijf lekker genieten!