bye2017.reismee.nl

9. Pedraza de la Siërra - Segovia

9. 9.Pedraza de la sierra-Segovia. Het oude Castiliaanse dorp onderweg is onze stop waard. Ook de Spanjaarden weten als toerist deze plaats te vinden. Wij willen naar boven, maar een smalle stenen toegangspoort met geopende houten deuren verspert ons de weg. Overigens staan er ook niet voor niets verbodsbordenborden voor caravans op de weg naar boven. We dalen weer af en parkeren de camper beneden. Te voet komen we ook boven. Wat een smalle straatjes en oude huizen, met prachtig ambachtelijk deurbeslag en kloppers. Weer een verrassing op onze reis. Ook hier zien we nog gieren cirkelen en ooievaars jongen voeden. De oude kasteeldeur, heden het museum, schrikt af met zijn scherpe piramides erop. Ongewenste bezoekers hebben pech, deze deur geeft zonder sleutel of portier niet mee. Likkend aan een ijsje dalen we in het stadje weer af. Joris drinkt bij de stadswatertap met vissen, wat water. Hij is immers zwart en moet nog wat wennen aan de warmte. We gaan door naar Segovia. We kunnen kiezen uit een camperplek bij de Plaza de torros, of een camping. De cp. ziet er goed uit en we staan helemaal recht. We zijn niet de enigen die hier gebruik van maken. Vlak bij is een lekker parkje. Gewapend met thee, leesvoer en een spelletje strijken we neer op een bankje in de zon. De volgende dag, maandag, gaan we te voet de stad verkennen. We staan vlak bij het Romeinse aquaduct, dat nog voor een groot deel in tact is en doorloopt met dubbele bogen tot in het centrum. Het is 'titirimundi', de week van de poppenspelers en theatermakers. Ook wij genieten hiervan mee. We wandelen door de straten met veel toeristische winkeltjes naar boven. Alles is werelderfgoed en mooi onderhouden. Op een terrasje pakken we een cerveza, aaahhh koel! We ontmoeten er de Nederlanders van de stadcamping in Zaragoza weer. Al is Spanje 40 x Nederland, je kunt elkaar niet ontlopen. Beneden bij het aquaduct besluiten we deze dag met tapa's. Twee bordjes, natuurlijk veel te veel. Nog een cerveza erbij en we zijn gelijk klaar voor het avondeten. BYe

M&B

Wat klinkt dat allemaal heerlijk
We hebben hier nu ook heerlijk weer
Veel plezier daar
Liefs