bye2017.reismee.nl

8. Zaragoza-El Burgos de Osma-Rio Los Lobos

8. 8. Zaragoza-El Burgos de Osma-Rio Los Lobos. Eerst nog alles lozen en laden, afrekenen, dan kunnen we gaan. Wat een mooi landschap heeft Spanje: golvend in ijzerbruin en met verschillende tinten groen, met bebouwing in zandkleur. De TomTom stuurt ons steeds langs wegen, door onbekend landschap. Heel stil is het hier. Er wonen ook niet zo wel mensen meer, zo lijkt het. Oude dorpjes, ook met ingestorte huizen. Richting Segovia, besluiten we in El Burgos de Osma te gaan kijken. Het bekt zo lekker en de plaats is omkaderd op de kaart, dus de moeite waard. Nu dat is het zeker. Ook weer M.E. en heel stil. We hebben bewolkt weer en na het boodschappen doen bij Eroski, een gewone super, barst het los. Feest in de hel, met voor ons zon, regen, wind en hagel. We zitten droog op een camperplek, vlak bij het oude centrum. Alleen de brug over en we zijn al in het mooie oude deel. Alles is dicht van 13.00 uur tot 17.00 uur. Maar het stille is zo prachtig! Morgen is er een muziekfeest. We zijn benieuwd. Eerst doen we boodschappen op de markt en in de super. Dan is het muziektijd. Verschillende dweilorkesten laten hun kunnen horen. Met al een biertje om 11.00 uur gaat het spelen heel goed. De eigen aanhang is tevens het publiek. Na koffie en internet gaan we de camper reisklaar maken voor de Cañ?n del Rio Lobos, een natuurpark met gieren, 18 km verderop. Als we aankomen regent het, maar dat verdwijnt snel. Eerst lopen we naar het natuurhuis, met forellenvijver. Daarna terug naar de camping, om op de fiets een tourtje te maken naar de gieren in de cañ?ns. Wat is dat prachtig. We zien gieren met jongen in holtes van de bergen. Onze fietsen gedragen zich als mountainbikes. Fantastisch! We zijn op tijd terug om nog even in de zon te zitten, maar snel komt er alweer een bui. We hebben mazzel gehad. BYe

Carla

Hoi hoi, wat een leuk verhaal ! ook de vorige trouwens jullie zien veel .. Lekker en dat je tijd er voor kan nemen Even was het hier een gekkenhuis de straat tegels kwamen omhoog en daar kwam water uit.
Dus oase moest komen leiding geschuurd waterballet dus . De rest van het verhaal zal ik jullie besparen.
Aan de overkant een caravan gekomen,,,,ik weet niet doen wij iets verkeerd ?? Pas goed op jullie zelf
Joeps Carla

Maria

Het zijn allemaal weer hele mooi reis verhalen kunnen wij lekker mee genieten
Groetjes Rob en Maria