bye2017.reismee.nl

7. Zaragoza

7. Zaragoza 11 mei 2017. De weerkaart voorspelt bewolking en regen. Daar merken we helemaal niets van, boffers dat we zijn. Joris laten we thuis in de camper en wij stappen op de fiets om een tourtje Zaragoza te maken. Gisteren hebben we een mooie fietskaart gekregen en we gaan de lange route doen. In 2007 is hier de wereldtentoonstelling geweest. Er staan nog mooie gebouwen en er is ook een prachtig modern park overgebleven. Niet alles is even goed onderhouden, maar toch de moeite waard om te zien. Ook staan er langs de Ebro een soort bankjes, een moderne variant van Gaudi. Er zijn genoeg bruggen om over te steken: hele oude Romeinse en hele moderne van of à la Calatrava. De drukke stad is behoorlijk fietsvriendelijk. Veel fietspaden, weliswaar smal, maar ze zijn er. Afgezet met grote croissants van rubber. We hebben wat moeite om het oude centrum te vinden. Maar als we er zijn, is het imposant met zijn kathedralen en grote plein, Plaza del Pilar. De koffie, café Americano, is in Zaragoza heerlijk en betaalbaar op een terras, met nu een buitentemperatuur van 25 gr. 's Middags proeven we nog een lokale zoetigheid van de bakker. Ook erg lekker. Na zo'n 40 km zijn we weer thuis op de camping. Joris heeft lekker liggen slapen en de temperatuur was binnen keurig. We nemen er een biertje op! BYe.