bye2017.reismee.nl

6. Foix-Zaragoza

6.Foix-Zaragossa

Na een vijftal heerlijke relaxdagen op Millefleurs, met leuke contacten, vinden we het weer tijd om verder te reizen. Doel is immers Spanje en Portugal. Op ons gemak maken we ons reisvaardig. Nog even een 'reismee 5' versturen en we gaan. In Foix doen we onze boodschappen bij de Lidl en dan rijden we door, Andorra in. We hebben niks nodig en kopen alleen diesel à €0,94 per liter. Andorra is mooi, met sneeuw op de bergen en z'n skidorpen, die nu leeg staan. Solden is een hele mooie plaats. Slingerend rijden we tot op 2408 m. hoogte, boven de boomgrens. Het is hier 8 graden. Lunch met uitzicht op de besneeuwde bergen. Naar beneden hebben we hellingen tot 10 %. En ook zon, regen en hagel. Bij de Spaanse grens moeten we kasten open maken, zodat de douane er in kan kijken. Niks aan de hand, we mogen verder. Spanje is nu al droog, er wordt gesproeid over de landerijen. We rijden over de N11, nee naar Zaragoza! Om 18.00 uur is het 28 gr. In de camper. Ook even wennen. Het is druk onderweg met veel vrachtauto's als linten aaneen. Ooievaarsnesten, al gevuldmet jongen, zijn hier volop aanwezig op electriciteiteitsmasten. Soms 5 nesten in één mast. De rio Ebro is in de buurt, vandaar. Om 19.30 komen we aan op de 'camping ciudad Zaragoza'. Ja we zitten in een stad en daar is de prijs ook naar, maar we kunnen wel via fietspaden naar het mooie centrum. Dat gaan we morgen doen. Eerst asperges eten, ons 'uit-eten-thuis'. Mmh!

BYe

Miranda

Andorra wow, dat staat nog op mijn lijstje. Alleen met de bus de bergen in lijkt me niet zo'n succes, dat houdt me tegen.