bye2017.reismee.nl

5. Toulouse-Foix

N5.Toulouse-Foix. 5 - 10 mei 2017
We hoeven ook vandaag niet ver te rijden. Foix ligt tegen de Pyreneeën aan. Rijdend op de snelweg, zien we de bergen, met nog veel sneeuw op de toppen al dichterbij komen. Imposant! De camping waar we naar toe gaan is ons al bekend. Zo weten we dat we minstens nog 2 km door moeten rijden als de TomTom zegt 'bestemming bereikt'. Als we uitstappen op 'Milles Fleures' geurt het zo lekker kruidig. Echte gezonde frisse lucht. De vriendelijke ontvangst is met koffie en een zakje walnoten van het terrein. Het weer is wisselvallig, maar beter dan aan de andere kant van de Pyreneeën. Dus we blijven hier een paar dagen, voordat we naar Spanje gaan. Er is hier WiFi, maar wel slecht gsm bereik. Verder is op zaterdag de sauna open en op zondag een gezamenlijke maaltijd. Maar niks hoeft, lekker is dat. Uiteindelijk vertrekken we woensdag (morgen) pas, omdat het weer zo lekker is. Zon! We blijven óók iets langer, omdat onze buurman opgietingen met heerlijke geuren in de sauna verzorgt. Onze nieuwe fietsen doen het prima op ons tochtje naar het M.E. stadje Foix: heuvel op en heuvel af. Lekker hoor zo'n motortje. Als we in het stadje café Americano bestellen krijgen we koffie van een dubbel geklapte filter, zo lijkt het. Bij navraag blijkt het zo te horen. Wij zeggen slootwater! Volgende keer maar om café en een glaasje water vragen. We hebben met onze fietsen veel bekijks van andere campinggasten. De helblauwe kleur valt goed op in de grijze garde.
BYe

Elly

Leuk jullie weer te volgen!
Wat voor fietsmerk hebben jullie gekocht, toevallig een qwic?
Fijne vakantie, liefs Theo en Elly

Iris

Voor de echt koffie moet je naar portugal, in frankrijk kennen ze de kneepjes niet en in spanje zit er vaak teveel chloor in het water wat er duidelijk doorgeen schemert. Heerlijk om jullie verhalen weer te lezen en die camping klinkt als een paradijsje!! tot snel

Jannie

Heerlijk hé, dat makkelijke fietsen. Geniet ervan. Dank weer voor jullie verhaal.

Yvonne

We hebben Gazelle Orange C7 fantastisch, tot nu toe zeer tevreden