bye2017.reismee.nl

4. Albi-Toulouse

4.Albi-Toulouse. 4 mei 2017.
Na een zeer rustige nacht op de camperplaats, dat heb je als je naast een kerkhof verblijft, worden we wakker met zonneschijn. We kijken uit over een weide met wat huizen ernaast en aan de andere kant een landgoed-achtig park. Ons volgende doel is Toulouse, dat net als Albi, een stad is met werelderfgoederen. Eerst rijden we naar een stadscamping, aan de noordkant van de stad. Deze ligt naast zigeunerkampen en is goed omheind. Al snel pakken we de fiets om Toulouse te gaan bekijken. We rijden wat om, zodat we na 10 km in het centrum belanden. Eerst even langs de tourist office. Ook daar krijgen we een plattegrond van de stad. Helaas geen wandelroute. De mooie gebouwen liggen wat verder uit elkaar. We lopen eerst een grote boekhandel in, die is opgesplitst in 4 kleinere winkels, met elk boeken over een ander onderwerp. Ze hebben er veel origamiboeken, maar deze zijn allemaal niet naar Yvonne's kritische zin. Dus komen we zonder boek weer naar buiten. Als we verder de stad bekijken, vinden we het hier erg druk en veel minder mooi dan Albi. Ook is er erg veel bewaking met mitrailleurs op straat. Dat voelt niet goed, maar is waarschijnlijk wel goed. We fietsen terug door druk verkeer, maar wel op fietspaden. Nog even langs de Japanse tuin. Dat is altijd een oase van rust, door al die mooie doorkijkjes. Deze tuin is geïnspireerd op de tuinen van Kyoto en in 1982 aangelegd, dankzij de enthousiaste burgemeester. Langs het kanaal peddelen we, electrisch, terug. We komen laat aan, maar er is nog zon op onze plek. Heerlijk met vin, pain en boursin!