bye2017.reismee.nl

2. St Quentin naar Saran

2. St. Quentin - Saran ( voorstad van Orléans)

Boudewijn heeft verse baguettes gehaald en na de afwas vertrekken we rond 10.00 uur. Dat tijdstip zit zeker in ons ritme. Het is vandaag 1 mei, dag van de arbeid en een vrije dag voor de Fransen. Alle winkels zijn gesloten. Wat je wel kunt kopen, zijn boeketjes lelietjes-der-dalen. Dat is traditie rond deze dag. We zien zelfs mensen de bloemetjes plukken in het wild. Op de rotondes, langs de weg, je ziet overal stalletjes. Een leuke bijverdienste. We rijden met Nederlands weer, dat wil zeggen bewolking, een zonnetje en een aangename temperatuur, maar zomer is het nog niet. De gele velden koolzaad zijn net bollenvelden. Onderweg tanken we bij een Carrefour, een van de grote winkelketens. Het betaalpasje wordt gelukkig deze keer normaal geaccepteerd, dat hoort natuurlijk zo. We stoppen vandaag in Saran. Hier zijn we twee jaar geleden ook geweest, toen we ontdekten dat onze koelkast stuk was. Waarna een terugtocht naar Nederland volgde. Nu is het mooier weer: droog. Er ligt een fiks park achter de parkeerplaats met losmogelijkheden. We genieten nog even van een muziekoptreden, op de politiek getinte manifestatie ter ere van 1 mei. Vlak bij onze camper rust een zwarte roodstaart op een paaltje even uit. Deze staat zowaar in ons 'het-staat-er-toch-niet-in-boekje', ons natuurboekje van de ANWB.

BYe