bye2017.reismee.nl

1. Alphen - St. Quentin

Vakantie mei/ juni 2017 naar Frankrijk, Spanje, Portugal.

1. Alphen aan den Rijn - St Quentin

Dag allemaal, onze vakantie is vandaag, de 30e april, begonnen.

Zoals gewoonlijk zijn we om 10.00 uur echt reisvaardig. We hebben heel wat keren met een wasmand vol spullen naar de camper gelopen. Elk jaar roept Boudewijn 'het is teveel' en dan zegt Yvonne 'het is niet meer dan vorig jaar'. Uiteindelijk past alles en vertrekken we naar Renée, Boaz en de kleine Lucas. Nog even 'dag' zeggen en knuffelen, voordat we verder reizen. We rijden soepel door België heen. Dat lukt omdat het zondag is, een prima dag om te reizen. België zijn we zo door en Frankrijk heet ons ook dit jaar, met zinderend gele koolzaadvelden, welkom. We rijden door tot St. Quentin. Daar is een camperplaats aan de gelijknamige rivier. Er staat al een camper. Daar parkeren we naast. Altijd prettig, meer campers. Maar ja hoor, de eigenaresse vertrekt om 17.30 uur. We voelen ons toch veilig en het politiebureau staat aan de andere kant van de straat, dus.... We vinden nog een patisserie voor onze eerste 'pain artisan' van dit jaar. Heerlijk met meegebrachte boursin, zalm en veldsla. Nog even een rondje langs het kanaal wandelen voor de spijsvertering. Morgen is het 1 mei, een nationale feestdag. Maar geen vrij voor de bakker, die is gewoon om 7.00 uur open op maandag.

BYe